niedziela, 21 sierpnia 2011

Jedno życie mam - listopad 2002 - varia


Zróżnicowane tematycznie utwory. Czy widać, jak się zmieniają? 


***to, na co wygląda, czyli litania do serca

serce moje
ostojo wolności
- bij nade mną stale!
serce moje
bogate w radości
- bij nade mną stale!
serce moje
dzwonie wonności
- bij nade mną stale!
serce moje
pagodo szczerości
- bij nade mną stale!
serce moje
szkatuło miłości
- bij nade mną stale!
serce moje
szpitalu ułomności
- bij nade mną stale!
serce moje
matko cierpliwości
- bij nade mną stale!

a kiedy trzeba
stań kołkiem
bo kiedy bijesz
to takie codzienne
i łatwo się przyzwyczaić


***

nie wiesz nic o tym
ja wiem
do tego nie trzeba być medium
ani nie medium tylko mojżeszem
co oślepł od prawa

Deus sive natura

***telegram zawiesisty

mieliśmy tu  - stop - wielką lawinę - stop -
długośmy - stop - myśleli nad rozpaczą - stop -
ale - stop - czy nam - stop -  pokolenia wybaczą
żeśmy tylko - stop - myśleli zamiast tworzyć - stop -
pod zwałami - stop - natchnionego śniegu?

***

dzień zaczyna być
nielepszy może od wczorajszego
dowiem się
ki diabeł
na pościeli

tak, to dobre miejsce
na wywiad
           

***

spójrz przez fioletową szybę
zamazane kształty
a właściwie ich nie ma
tylko światło przebija lekko

w chwili, gdzy nie wiesz
co czuć co myśleć
powiedz sobie
moja intuicja nigdy mnie nie zawiodła
jest jak światło

w szybie zgubione kształty
a ty znowu jesteś spokojny

***

życie
chwie 
         je się
siedzisz na trójnożnej
krzesełkow
         ej platformie
z dębu
z otwartej książki
z mitologii

szybko
robisz zdjęcia
niech zostanie
dla potomnych
jak się chwie
                   je
a ty
jak siedzisz
mimo to


***

kotom
biegającym po dachach
nie grozi śmierć pod falą

nie umieją pływać
więc trzymają się od wody
z daleka

koty
mogą najwyżej
za bardzo przegiąć
łuk wymagań
od pleców swoich
i współbraci


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz