poniedziałek, 22 sierpnia 2011

Gorący placek - kwiecień 2003

W Dziewczynie otwiera się Kobieta. Wydaje się, że zaczyna inaczej pachnieć, inaczej chodzić. Kieruje nią nowa etyka, zmienione tory myśli. W wierszu o kocie, właściwie kotce, jest odniesienie do pewnego zwyczaju, który według legendy, mają jednorożce. Uprzytamniam sobie, jak wielka tajemnica tkwi w Napoczęciu. Jak przy pierwszej krwi, powinno się odprawiać modły, tańczyć wokół ogniska, splatać ręce z innymi Kobietami, dzielić się. Nowa Kobieta powinna usłyszeć, jaka drzemie w niej siła, co może dać jej ciało. Jak wiele płynie z niego radości. 


***

czerwonobłyszcząca
rozgrzana
rozparta do cienkich granic
jak owoc

nowa kobieta
we mnie



"stwarzanie"

nie ma przypadku
modlitwa
dochodzi do uszu światłości

i widzieliśmy
że było dobre


***

czy czeka mnie
nowa etyka
krytyka zachowań i zwierzeń
zupełnie mi obca i inna
od znanej mi tyle
tyle lat
kiedy będzie „tak”
a kiedy szaro i płowo
co oznaczy postępek zgodny
- z czym?
kim będzie to nowe
wcielenie mnie

czuję że tym częściej
zapytam sama siebie
o to jak kreślić
pierwszą literę własnego imienia

w bryle
moja ręka coraz częściej sięgająca czoła
pod bramą wszechrzeczy


***

nie chciała do mnie podejść
może coś wywąchała
i zwężała źrenice
z nieufności
postawione futro
w grzebień jak jeż nastroszona
w ósmym życiu
była jednorożcem
podeszła do mnie
jednak
nie pamięta
aksjomatów tamtego wcielenia
tylko ma zły humor
boli ją tylna łapa



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz