wtorek, 8 listopada 2011

Dwa na krótko, dwa na długo - 2003


Zamykam oczy i widzę chaos. Pływam w morzu, unoszę się na falującej wodzie, a małe myśli podskubują mnie z każdej strony. Nie są na tyle dorosłe, żeby ich uszczypnięcie bolało, ale ich ilość wzrasta. Czasem odpływają, nażarte moim naskórkiem, przeważnie kotłują się przy głowie i rękach, utrudniając ruchy. 
Zgubiłam soczewkę pod powieką, przyrosła nie w tym miejscu, co trzeba i teraz widzę świat a rabours. 
Obrażam się, jak dziecko, że inni nie widzą tak, jak ja. Z tupania nóżką nic nie wynika. 
Dopiero, kiedy mi przykopie coś z grubsza, okazuje się, że pancerz dalej trzyma, jest mocny i co najważniejsze, zawsze potrzebny. 
Najwyżej będę śpiewać na ściśniętym gardle, może kogoś oszukam. 



***

gdzieś
mnie gna
skąd stąd tam

to cudne życie


***

którą ulicą szłam
kiedy to było
szarpnęło świsnęło potoczyło się
kółko od wózka dzieciństwa


"Panu Gogh’owi - współcześnie"


zastygłam z łyżką przy ustach
a zupa kap kap na talerz
z powrotem
że co?
że jak?
że dokładnie - widziano na obrazie
nie miał ucha
słowo daję!
tak ją kochał?!
szalony!
a bez ucha - bo nie lubił
jej ciągłego gadania
altruista
inaczej męczyłaby kogo innego...
a tak zemdlała i wróciła
nieśli ją do niego na rękach
przez ulice
na rękach
po śladach krwi
kap kap z dziury po uchu
pochwaliłam
ach, jaka dobra pomidorówka!

"Hekate"


przeszkadzam?
ja tylko na chwilę
(już siedzi)
(wyciąga rękę po ciastko na stole)
nic się nie dzieje
tylko turlam i rzucam owoce pod nogi
o, ludziom przeróżnym (zaczyna wymieniać,
chociaż nie pytałam)
co za rutyna
nie czuję satysfakcji
(kiwam głową...hmmm...)
ani radości nawet już od dawna
(wypiła zaproponowaną herbatę,
należy do tych, co wysysają plasterek cytryny)
no, ale nie będę ci głowy zawracać
(boli mnie dzisiaj, mam niskie ciśnienie)
tak, tak, idę
do zobaczenia
(wygaszacz ekranu wyrzuca kolejną galaktykę,
no, sio kotku, pozbieram filiżanki,
niemożliwe...zostawiła mi jabłko,
stara kobiecina zapomina, że mam cały ogród)



"she knows she's more than just a little misunderstood, 
she has trouble acting normal when she's nervous"

"she says "it's only in my head." 
she says "sshhh...i know it's only in my head." 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz