czwartek, 1 września 2011

Summertime

Wspomnienia lata. Mają kolor bieli, ostrego słońca, w które wpatruję się, mimo groźby utraty wzroku do reszty. Mają kolor szafiru, niezbadanej głębi. Mają kolor rosatti, upajający, jak słodki alkohol. 
Dzielę się tekstem piosenki, której na początku października będzie można wysłuchać... Jak i gdzie...? You'll see. 

Głos: Janis Joplin
Origin: George Gershwin, of course 


***
czuję
nachylasz się 
nad moim uchem
wdychasz
co zostało z zapachów lata
rosatti
saphire
blanco

Cierpko

Warkocz włosów twych
Oplótł ręce mi
Nienachlanie.
Kontur w świetle świec
Chyli lekko się
Nieuchwytny.

Na stole wino sauvignon
Ma cierpkiej bieli smak
Mam w ustach wino sauvignon
Wytrawnych słów mi brak

Nocy śliski gad
Patrzy na nas tak
Przenikliwie
Oswaja senny lęk
W nogach zwinął się
Półprzejrzysty.

Białego wina sauvignion
Ostatnie krople sączą się
W tym białym winie sauvignion
Zastygnąć bardzo chcę

Pod oknami tkwię
Wciągam nikły ślad
Niewidzialny
Mieszkasz blisko tu
W głowie pył i kurz
Niezmywalny

Nie każ więcej mi 
Czekać, tęsknić, śnić
Niespokojnie
Przechodzę dalej by
Pochłonął wieczór mnie
Nieodwracalnie

Brakuje wina sauvignon
W pustych kieliszkach cierpka woń
Tak jak to wino sauvignon
Kończę


1 komentarz:

  1. posłuchaj tego Summertime

    http://www.youtube.com/watch?v=WqdX1Wdr9lw

    OdpowiedzUsuń